Missie

Zenith bereidt leerlingen voor op een succesvol vervolgtraject in het hoger onderwijs. Diep, divers en op maat leren vormt daarbij de rode draad.
We maken samen school in verbinding met elkaar en met de wereld rondom ons. We bieden een brede, stevige en uitgediepte vorming aan en stimuleren leerlingen om zichzelf blijvend te ontplooien. Kritisch-constructief denken en verantwoordelijkheid opnemen voor het eigen leer- en groeiproces zijn hierin speerpunten.

Jonge mensen klaarstomen tot autonome, wereldwijze en zelf reflecterende burgers in de wereld van morgen is waar we voor staan.

Zenith_Werkschrift

Visie

Diep, divers en op maat leren realiseren we door in te zetten op 5 pijlers:

1. Samen school maken: We zijn een (h)echte schoolgemeenschap waarin samenwerking, betrokkenheid en dialoog centraal staan.
  2. Samen groeien: We creëren een breinkrachtige leeromgeving. Je neemt stap voor stap je leerproces in eigen handen. We zoeken samen de geschikte (vervolg)studie.
  3. Samen jezelf ontdekken: Je groeit uit tot een zelfbewuste, verdraagzame en sociaalvaardige persoon.
  4. Samen verantwoordelijk: Je ontplooit je tot een wereldburger die vaardig is om duurzame keuzes te maken en te bouwen aan een betere wereld.
  5. Samen excelleren: Je studeert af met sterke academische vaardigheden en competenties om succesvol vervolgonderwijs aan te vatten.
Zenith_Kinderen met leraar

Onze schoolwerking

Leren als hefboom voor welbevinden
  • Orde, rust & structuur als voorwaarde voor leren
  • Hoge verwachtingen : kennis doet ertoe!
  • Effectieve didactiek: breinvriendelijk leren - een waaier aan leerstrategieën - sturen op zelfsturing
  • Goesting geven in leren: autonome motivatie
  • Welbevinden versterken d.m.v. succesvolle leerervaringen
Een sterke leerlingenbegeleiding

Doordachte balans tussen zorg en excelleren:

• Een krachtgerichte kijk op zorg: yes you can!
  • Waakzame zorg: veiligheid vanuit verbondenheid
  • Herstel- en oplossingsgericht werken
Leerwinst in kaart brengen
  • Permanente feedbackcultuur & groeiportfolio