Groeien in eigenaarschap 

Onze school is een doorstroomschool. Daarom leggen we de lat hoog, voor onszelf én voor onze leerlingen. Stapsgewijs leren ze aan het roer staan van hun eigen leerproces, initiatief tonen en verantwoordelijkheid nemen. Maar ook kritisch kijken naar zichzelf en leren van elkaar. Het uiteindelijke doel is dat onze leerlingen afstuderen met inzicht in hun leerroutines en met een realistische kijk op hun talenten en mogelijkheden. 

Open blik 

We zijn dan wel een kleine school in een rustige woonwijk, onze connectie met de wereld is groot. Als Unesco-school vinden we interculturele dialoog en duurzame ontwikkeling belangrijk. Stap voor stap activeren we het burgerschap van onze leerlingen, via lokale schoolprojecten en interculturele uitwisselingen in Europa. Ook binnen de schoolmuren zetten we in op kruisbestuiving tussen leerlingen, leerkrachten en ouders. Zo vormen we een lerend dorp in een levendige stad. 

Nabijheid en dialoog 

Onze leerkrachten staan dicht bij onze leerlingen en investeren veel tijd en energie in persoonlijke gesprekken. We geloven sterk dat open communicatie aan de basis ligt van het respect en het vertrouwen dat in onze school leeft. Duidelijke afspraken, helder geformuleerde verwachtingen en dialoog maken van onze school een veilige haven waar iedereen zichzelf kan en mag zijn. 

Afbeelding
Zenith_kind met vlieger